admin جمعه 12 خرداد 1396 05:38 ب.ظ نظرات ()

سلام دوستان

در این مطلب می خوایم که در مورد بازاریابی کلی صحبت کنیم

بازاریابی کلی به دو بخش تقسیم میشه :

بازاریابی سنتی

بازاریابی الکترونیک

در بازاریابی سنتی فروش به شکل دستی و حضوری انجام می‌شه مثل همین مغازه‌هایی که شما می‌بینید و خرید کنید

یا مثل ویزیتورها که با درصد کمی سود از شرکت ناچار هستند تا تبلیغات شرکت رو انجام بدن و فروش شرکت تولید کننده رو بالا ببرند

خب یکی از بزرگترین معایبی که این نوع بازاریابی داره اسطه گری هست

تولید کننده توسط نمایندهایی خدمات رو به عمده فروش ها میرسونه و عمده فروش به مغازا دار و در نهایت به مصرف کننده

شما با حساب سرانگشتی متوجه میشید که اگه هر کدوم بخوان سهم خودشون رو روی محصول دریافت کنند قیمت کالا چقد بالا میره

خیلی از تجار موفق و افراد اقتصاد دان واسطه هارا انگل چرخه ی اقتصاد میدانند چرا که ضرر زیادی به مصرف کننده نهایی میرسونن

اما در بازاریابی الکترونیک‌چنین چیزی وجود ندارد

وغالبا واسطه ای بین مصرف کننده و تولید کننده نخواهد بود و در بعضی از شرکت ها فقط نماینده هایی انتخاب میشن و خدمات رو به دست مصرف کننده میرسونن

در این روش هم سود کمتری روی محصول اضافه میشه هم مصرف کننده با خیالی راحت خریدی مطمئن انجام میده

بخاطر اینکه در این تجارت از طریق سایت خرید انجام میشه ترافیک کمتری در جاده ها ایجاد میشه هزینه ی حمل و نقل بجای اینکه چند بار تکرار بشه فقط یکبار پرداخت میشه و این فرهنگ سازی خرید الکترونیک باعث رشد شرکت های تازه تاسیس و در نتیجه تولیدات داخلی بیشتر و حتی ارزآوری به ارمغان میاره


حالا انتخاب با شماست