admin دوشنبه 8 خرداد 1396 07:50 ق.ظ نظرات ()

سلام

دوستان اینبار قصد داریم در مورد رفتار مصرف کننده در تجارت صحبت کنیم

قبل از هرچیز باید در نظر داشته باشیم که تجارت شما چه در عرصه الکترونیک و چه در بازار سنتی باید به دنبال رضایت مصرف کننده باشد

خیلی ها بر این باورند که فقط فروش کافیست و همین دلیل در کوتاه مدت با شکست مواجه میشوند

در مباحث قبلی اشاراتی داشتیم که همه فروشنده ها و یا تولید کننده ها باید به دنبال جذب مشتری باشند نه اینکه فقط خریدارهای رهگذری از خدمات شما استفاده کنند

همیشه در ذهن داشته باشید که حفظ مشتری های اکنون مهمتر از جذب خریدارهای اینده است

شما اولین کاری که در تجارت خودتون باید انجام بدین (از فروشگاه خرده فروشی گرفته تا خدمات اینترنتی یا شرکت تولیدی ) اینه که مشتری هایی که

از قبل داشتید رو حفظ کنید به این دلیل که اون ها بهترین تبلیغ برای کار شما هستند

پر نفوذ ترین تبلیغات همون کلامی هست که همه انجام میدن و خیلی ها از این کارشون اگاهی ندارن

شما از یک فروشگاه موبایل فلان مدل رو خریداری میکنید و بخاطر تخفیف یا کیفیت کالا اسم فروشگاه رو به دوستاتون معرفی میکنین و بهترین تبلیغ همین بوده و هست

خب در نظر داشته باشین که رفتار مصرف کننده تفاوتی با شما تولید کننده نداره

خیلی ساده!

مثلا:شما وقتی به یک بنر تبلیغاتی در سطح شعر نگاه میکنید تمام توضیحات رو میخونید یا اول به عکس نگاه میکنین؟

و یا فقط دنبال اصل مطلب هستید؟

یا وقتی مثلا به فروشگاه لباس مراجعه میکنید از در که وارد میشید دوست دارید فروشنده یا منشی چه جور رفتاری با شما داشته باشه؟

ایا دکراسیون فروشگاه رو میپسندین یا نه؟

و خیلی انتظارات مختلفی که دارین از یک کالا و فروشنده...

بدون شک تمام این انتظارات رو مصرف کننده هم داره

همیشه برای هرکاری باید اول خودتون رو جای اونایی بزارین که برای اولین بار قراره خدمات شمارو ببین و یا از خدمات شما استفاده کنن

با رعایت همین موارد میتونید به کسب و کار خودتون رونق بدید

موفق باشید