admin دوشنبه 6 اردیبهشت 1395 09:49 ب.ظ نظرات ()
سلام و عرض ادب خدمت شما دوستان و علاقه مندان به کسب و کار اینترنتی
اگه به دنبال اطلاعات هستید پس لطفا به دقت ای مقاله رو بخونید تا بتونید به راحتی وب سایت خودتون یا فروشگاه اینترنتی خودتون رو هدایت و کنترل کنید و باید برنامه ریزی به موفقیت برسید
در خدمت شما هستیم با چند نکته مهم در مورد بازاریابی از طریق وب
این مقاله برگرفته  از تجربیات خود و کتاب (بازاریابی از طریق وب) نوشته جنیس ام.کینگ و پل نایت و جیمز اچ.میسون
می باشد
ممکنه از خودتون سوال کرده باشید که ایا حرفه ی شما از طریق شبکه ی گسترده ی جهانی (WWW) میتونه پولساز باشه یا خیر
البته که ممکنه اما ایا محصولات ساخته نشده یا خدمات نامعلوم پولساز هستند؟امروزه فروشگاه های اینترنتی متعددی هستند که بسیار فروش های موفق داشته اند اما طبیعیه که محصولی که مناسب و خوب نباشه فروشی هم نداره
شاید از خود میپرسید ایا از یک سایت قادر به فروش مستقیم هستم یا نه؟
نتیجه این پرسش مثبت است.اطلاعات  گردآوری شده از بررسی موسسه نیلسن دربارهی 4000 خانوار امریکایی میگوید تقریبا 7درصد از جمعیت 30 میلیون نفری کاربران اینترنت محصولات خود را از طریق وب خریداری میکنند
نظر دیگر راجع به (vitrual vineyards) می باشد.این سایت  که با گسترده ترین شکل تبلیغاتی از طریق وب در جامعه مطرح شد نمونه ای است از یک واحد که به این شکل روی ان تبلیغات صورت گرفته شده و نتیجه بازاریابی موفقی از خود بجا گذاشته
این سایت وب با گرایش به فعالیت های خرده فروشی در نخستین سال عملیاتش فروش ناخالصی افزون بر 9 میلیون دلار داشت
کشش و انگیزه اصلی در بازرگانی الکترونیکی,مربوط به خریداری های online است که باعث میشود مشتریان دست به خرید بزنند.
انان در حالی که تصاویر اجناس را نظاره و شرح ویژگیهایشان را مطالعه میکنند از مزایای آنها نیز مطلع میشوند.اگرمشتری از خدمات راضایت داشته باشد فقط کافیست که درگاه پرداخت به چشمم بیوفتد و یقینا شروع به خرید میکند

برای خواندن ادامه مقاله به ادامه مطلب مراجعه فرمایید
 

آیا یک حرفه ی تجاری باید متکی به سایت ((وب)) به عنوان تنها رسانه ی بازاریابی باشد؟؟

هرگاه در تکمیل استفاده از سایت های وب مطلب و فعالیت های تبلیغاتی نیز به کارگرفته شوند این سایت ها بهترین نتیجه را عاید خواهند ساخت.تلاش برای بازاریابی یک کالا یا ارائه خدمات تنها از طریق وب سایت نمیتواند به طور کامل موفقیت آمیز باشد
در امور اتحادیه متخصصان اینترنت  aip (سازمان حرفه ای-تخصص خدمات اینترنت) تولید کنندگان نرم افزار برای سایت های وب 
وب حرفه های مربوط را در وهله ی نخست فعالیت های تبلیغاتی را با روزنامه به عنوان رسانه مقدماتی شروع کرد و از این طریق توجه عمومی را به موجودیت سازمان برانگیخت.سازمان مذکور به فناوری و بخش های بازرگانی و صنعتی را اعلام نمود و در این راستا 
بودجه ی نسبتا قابل توجهی را برای انجام عملیات تبلیغات و جلب شرکت کنندگان به حضور در همایش اختصاص داد.در پایان هر همایش
شرکت کنندگان تقاضای عضویت می نمودند
در تحقیق و بررسی به عمل امده از شرکت کنندگان در همایش معلوم شد که بیش از 90 درصد ان ها از طریق آگهی های تبلیغاتی جراید از برگزاری همایش اگاهی یافتند.با این وصف بیش از 40 درصد از شرکت کنندگان پیش از اتخاذ تصمیم به شرکت در همایش از سایت وب سازمان AIP دیدار نمودند.چنانچه این مثال نشان میدهد وب میتواند برای افزایش امور تبلیغاتی در سایر رسانه ها ابزار قدرتمندی به شمار آید و در مجموع نتایج مورد نظر  فعالیت های بازاریابی ارتقا بخشد
سازمان aip این شیوه را در تعدادی از شهرها با موفقیت اجرا کرد و به این ترتیب آگاهی اولیه عمومی و موضوع عضویت را مطرح ساخت
در پی شتیوه ی عضوگیری و آگاه سازی که اکنون به خوبی جا افتاده برای اغلب همایشها علاوه بر پیام های الکترونیکی (e-mail) که به اعضا مخابره میگردد از طریق سایت وب نیز تبلیغات خاصی صورت میگیرد و این امر به معنای آن است که وب جای اگهی های روزنامه ای را گرفته است
به طور خلاصه هنگاهی که رویدادی از نظر زمانی,حالتی بحرانی و حساس باشد خواه خرده فروشی گسترده و در یک فروشگاه باشید یا اجرای کنسرت یا یک همایش آموزشی شما نیاز خواهید داشت که از یک رسانه ی مرسوم و رایج استفاده کنید تا پایه ی اصلی سطح آگاهی عمومی یا سرویس گیرندگان آتی فراهم آید.سپس همین افراد هستند که با اشتیاق به دیدار از سایت وب مربوط هجوم میبرند
منافع مشتریان
مهم ترین و فوریترین مزیت بازاریابی با وب برای مشتریان,سهولت انجام کار,صرفه جویی در زمان و گستردگی دامنه ی انتخاب محصولات و خدمات است
صرفه جویی های عمده در هزینه ها نیز از طریق بینندگان به فروشندگان بیشتر و کالاهایی با حق انتخاب وسیع تر امکان پذیر است
وب رسانه ای کامل برای مشتریان و علاقه مندانی است که قصد تحقیق درباره ی محصولات و مقایسه قیمت ها دارند.
حرفه های بازرگانی و صنعتی میتوانند سایت های وب را برای عرضه اطلاعات و داده های بسیار در مورد ویژگی های محصول خود به کار ببرند
مثلا سازندگان خودرو سایت های مختص به شرکتشان را ایجاد کرده و در مورد ویژگی تمام محصولات خود و نوع مدل های خودرو توضیح داده اند مشتری هم میتواند ب صورت انلاین خودرو ها را از تمام جهت ها مقایسه نماید و هدف رو را برای خریداری و یا تحقیق تعیین کند
یک کار گزار موفق در زمینه معاملات مستغلات در منطقه ی سیاتل طی دوره ای یک ساله برای مستند سازی فروش 11 دستگاه خانه,که مرتبط به یک سایت بودند بابت ایجاد مشخصات هریک از خانه ها در شبکه 300 دلار هزینه کرد.(این مبلغ را در 3400 تومان ضرب کنید) این خانم کارگزار تقریبا پس از 4 ماه که مشخصات خانه ها را در شبکه ایجاد کرد نخستین فروش خود را با استفاده از وب انجام داد.بالاترین قیمتی که او از طریق تبلیغات روی وب در مورد فروش یکی از آن خانه ها داشت بیشتر از 400هزار دلار بود
این مثال نشان میدهد بازاریابی در وب سایت سریع و قابل ملاحظه تر است
 در هر حال وب چیزی بیش از یک سرگرمی و یا روش موقتی است
دولت ها,صنایع و شرکت های خصوصی در سراسر جهان برای تامین زیرساختار و رشد مداوم این شبکه ی ارتباطی مهیج,میلیارد ها دلار سرمایه گذاری کرده اند.حرفه ای های بازرگانی و صنعتی و سازمان ها هم ابزار مربوط را مورد پذیرش قرار خواهند داد ابزاری چون (سایت های وب,فرم های الکترونیکی و پست الکترونیک یا ایمیل) ,تا در محیط حرفه ای و الکترونیکی به فعالیت بپردازند در غیر این صورت عقب خواهند ماند
موفق باشید